fbpx
May 18, 2024

برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی تری را در زندگی مردم ایفا می کند

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی تری را در زندگی مردم ایفا می کند و به همین دلیل صنعت برق، توجه ویژه ای به این استان دارد.
محمد حسن متولی زاده در آیین افتتاح پروژه های صنعت برق خوزستان در سی امین پویش هر هفته_ الف-ب-ایران که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون علاوه بر بهره برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه های انتقال و توزیع خوزستان هزینه شد.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز هم با دستور جنابعالی ۹ پروژه بزرگ در هفت شهرستان استان خوزستان شامل پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع، نیروگاه های تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموعه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد. مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی صورت گرفته بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در خوزستان برق دار شده و بیش از ۲۵ درصد افزایش تعداد مشترکین در این استان داشتیم اما خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم در چند سال اخیر بار مصرف در تابستان به خوبی مدیریت شده و نقش موثری در کنترل بار پیک کشور داشته است.
متولی زاده یادآور شد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با سرمایه گذاری های انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که سهم بسیار موثری در کاهش تلفات برق در شبکه کشور داشته است؛ همچنین با اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی شبکه در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان بسیار قابل ملاحظه ای افزایش یافت. وی عنوان کرد: در حال حاضر خدمات غیر حضوری در خوزستان کامل شده و مردم این استان برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برق ندارند. مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه یکی از مشکلاتی که در برق خوزستان در سال های قبل داشتیم زمانی بود که با بارندگی کم و بعد هم گرد و غبار مشکل قطعی برق ایجاد می کرد آیا برطرف شده گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شده که اولین مورد توسعه ناوگان مقره شو یا شستشوی تجهیزات هست، زمان حادثه دو دستگاه داشتیم که در حال حاضر به ۴۷ دستگاه افزایش پیدا کرده و بزرگترین ناوگان شستشوی تجهیزات برقی در استان خوزستان مستقر است. متولی زاده اضافه کرد: حجم عایق بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و همچنین در زمینه احداث پست های GIS که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند، پروژه های بسیاری داشتیم. بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه های هوایی به کابل های خودنگهدار تبدیل و همه اقدامات به کاهش بیش از ۸۰ درصدی خاموشی ها در استان خوزستان منجر شده است. این سومین پویش هر هفته- الف- ب- ایران در خوزستان از بهمن سال گذشته تاکنون است که در آن پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان به صورت رسمی با حضور مقامات ارشد کشوری افتتاح رسمی و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
This information was first published on http://ebtekarnews.com/index.php?newsid=166850

%d bloggers like this: